upload vanaf mobiele telefoon faalt

Als ik bestanden uit de Galerij selecteer om te uploaden naar de ā€œfotomapā€ dan komen ze daarin niet terecht. Op mijn telefoon staan in Galerij vervolgens de geselecteerde bestanden dubbel waarin dan bij eigenschappen een heel verhaal mbt Nextcloud staat…
Het automatisch uploaden van een gemaakte foto lukt ook niet.
Overigens heb hiervoor wĆ©l foto’s kunnen uploaden.

Aanvulling 1:
Op Telefoon: bij Mijn Bestanden/Afbeeldingen: staat naast de map Camera ook die ā€œfotomapā€ vermeld zonder dat ik dat zelf heb aangemaakt. (Vandaar dat Galerij de afbeeldingen 2x laat zien denk ik)
Bij details van die extra afbeelding staat: /interne opslag/Android/media/com.nextcloud.client/tmp/(inlog mail)@mia.nl.tab.digital/ā€œfotomapā€.
Het zijn kleine bestandjes (693 Kb.-1,5 Mb)

Aanvulling 2: als ik op de PC een bestandje in de ā€œfotomapā€ zet dan is dat binnen Nextcloud zowel op PC als telefoon te zien.
Echter in de map op mijn telefoon: Mijn Bestanden/Afbeeldingen/ ā€œfotomapā€ niet.

Aanvulling 3: Ik heb Nextcloud van mijn telefoon verwijderd. Vervolgens opnieuw geĆÆnstalleerd zonder provider keuze (webadres gebruikt). Op telefoon stonden toch nog gegevens zodat inloggen automatisch ging. Alle eigen gemaakte (upload-) mappen eerst verwijderd en nieuwe gemaakt. Bij Tab Instellingen/automatisch uploaden werden al enkele mappen met afbeeldingen getoont (bv. Camera) en deze geactiveerd. Deze worden vervolgens getoond in de map InstantUpload. Auto-Upload werkt nu wel, vertraagd welliswaar. Mijn speciale upload mappen worden alleen gevuld als ik dat handmatig doe. Voor documenten bv: document uploadmap/+/bestanden uploaden/ Documenten (bovenaan uit keuzelijst)/getoonde documenten aanvinken en selecteren.
Ik zou graag documenten, downloads etc van de telefoon graag automatisch willen uploaden maar weet nog niet hoe en waar dat in te stellen.

Het automatisch uploaden werkt alleen voor foto’s en video’s die met de camera zijn genomen. Maar soms worden sommige foto’s niet geüpload, dat is nu eenmaal zo. Aan een tweerichtingssynchronisatie wordt sinds 2016 gewerkt.